22 Februari 2010

Pelajaran 10: Cara Menggunakan Buku "Menilai Komitmen"

Jika anda PILIH buat perniagaan MLM ini secara serius dan mengikut “SISTEM”, miliki buku “Menilai Komitmen”. Ia bertujuan memudahkan anda membentangkan peluang perniagaan kepada prospek yang layak.

Memulakan Bicara
  • Selepas tetapkan temujanji, anda bersama penaja berjumpa prospek.

  • Gunakan buku “Menilai Komitmen”. Tanya soalan itu kepada prospek.

  • Jika jawapan prospek “OK”, baru bentang. Jika “Tidak” tak perlu.


Meminta Keizinan Untuk Membentang



  • “Tahniah Pn. anda layak untuk saya tawarkan peluang ini. Saya perlukan masa lebih kurang 10 minit”. Sebelum itu saya nak beritahu 4 perkara.

  • “Pn., ramai orang telah menyertai program ini kerana mereka nampak cara buat duit. Lagipun untuk menjadi ahli cuma RM68. Cuma ada dua sebab mereka tidak sertai program kami, 1) mereka tidak faham atau 2) mereka tidak ada duit RM68 pada ketika itu. Saya akan sampaikan fakta-fakta asas sahaja. Jika anda suka, itu bagus dan kita boleh mulakannya. Jika tak suka pun tidak jadi masalah. Adil tak?

  • Apabila prospek kata “YA” atau “ ADIL” baru anda mulakan pembentangan.

Cara Membentang Peluang Perniagaan


  • “Yuran ahli RM68 je”.

  • “Faedah ini menanti anda”. Sebutkan satu persatu

  • Bagaimana nak dapat?

  • “Anda jadi ahli”, kemudian anda
    1) Guna sendiri dan jual produk 500PV setiap bulan”
    2) Ajak rakan anda sertai program ini.
    “Jangan risau, SISTEM kami akan bantu anda”
    “Hari ini, tugas anda bayar RM68 dan sertai kami. Itu saja”.
    “Minta IC, saya tolong isikan borang”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan